פגישה ראשונה לרוב מלווה בהתרגשות מסוימת, במיוחד לאנשים שנחשבים כנים, מכוון שתמיד יש את התקווה שאולי הבחור/בחורה אותם אנו first-date-examהולכים לפגוש יהיו האחד/ת בשבילנו. רושם ראשוני הוא כמובן הקובע ביותר, ואנו תמיד חוששים לומר דבר מסוים שיוציא אותנו ממש לא טוב בפגישה עוד מלפני שסיימנו את ה"דרינק" הראשון. אז את רשימת השאלות האלו אתם יכולים לקחת איתכם לדייט (לא מומלץ כלל), או לקחת מכאן את הדברים החשובים ולהשתמש בהם כמקדם שיחה בפגישה. ישנם שני דברים שחשוב שתזכרו. ראשית, לא כל אחד יענה לכם בכנות בדייט ראשון. ישנם אנשים שפשוט יעדיפו לשמור את התשובות לעצמם וימתינו עד שירגישו מספיק פתוחים ושנית, אם אתם הולכים לשאול שאלה כלשהי, תהיו מוכנים גם להשיב על שאלה כזו בעצמכם – מה שנקרא משחק הוגן.

אם הייתה לך אפשרות להיות כל דבר שאתה רוצה, במה היית בוחר?
שאלו כזו יכולה להיות מבחן מעולה לאנשים בעלי חוש הומור, זה גם יכול להראות לכם מה מניע אותם. אם תקשיבו להם היטב תוכלו להבין על ידי מה הם מונעים. אם זה כסף, סקרנות וכ"ו. זה גם יכול להצביע על שאיפות יצירתיות מוסתרות או אפילו להעיד על ספונטניות. אני זוכרת שבאחד הדייטים שלי זו הייתה השאלה הראשונה ששאלתי, לאחר מכן השיחה זרמה ונפתחה להמון נושאים אחרים.

האם אי פעם שברו לך את הלב?
רוב האנשים, לפחות אם הם כנים ישיבו "כן". בהתחשב כמה זמן עבר מאז, התשובה שלהם עשויה להיות מלווה בכאב שאותו תוכלו לראות מייד דרך העיניים וצורת הדיבור. אם שברון הלב היה ממש לאחרונה, היזהרו, אתם לא רוצים לשמש כמשענת לאדם שמחפש הקלה בשביל לשכוח את העבר. ככל שהצד השני יהיה הגנתי יותר, כך גם גדלים הסיכויים שהתשובה שלו תהיה "לא". לרוב, תגובה כזו מתקבלת מאנשים שמרגישים שמוקדם מידי לדבר על כך והם לא מרגישים פתוחים מספיק.

מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
אם אתם מסוג האנשים שאוהבים טיולים בטבע, כנראה שתשובה נגדית של אדם שמעדיף יותר להישאר בבית תעיד על כך שזהו לא בדיוק הטיפוס שמתאים לכם. אם ביום חורף קר כשהשלג מכה בירושלים אתם מעדיפים לקחת את הרכב ולמהר לשם, ישנה סבירות רבה שהאדם שיושב מולכם יעדיף דווקא להיות תחת שמיכת הפוך במקום לעלות לירושלים ולבנות עבורכן בובת שלג.

מהו המקום הכי מעניין בו ביקרת אי פעם?
זו השאלה הגדולה שתתן לכם תשובה חד משמעתית על סוג האדם שיושב מולכם בדייט. בהסתמך על שקיבלתם תשובה כנה, תוכלו לדעת אם יש לכם עסק עם בחור שאוהב להיות בבית או לחילופין אדם חובב הרפתקאות ואדרנלין.

מה הטעות הכי גדולה שעשית בדייט ראשון?
שאלה זו מומלץ לשאול במידה ואתם מחפשים תובנות חיים מהצד השני. אם לאותו אדם יש נסיון רב בדייטים כנראה שחלק מהסיפורים יהיו מלווים במבוכה מסוימת, צחוק של מבוכה או אפילו שניהם. כמובן שאתם יכולים גם לקבל תשובה כמו "לשאול שאלות טיפשיות". במקרה כזה כדאי שתשלמו על כוס הקפה שלכם ותעזבו, כי רוב הסיכויים שלאדם שיושב מולכם אין טיפת חוש הומור.

מה לדעתך הטעות הכי גדולה שאנשים עושים במערכות יחסים?
מסיבות ברורות, התשובה לשאלה הזו תהיה הרבה יותר מורכבת מהקודמת. היא אמורה לתת לכם פרספקטיבה נכונה על צורת ההשקפה של הדייט שלכם מול הדעות שלו לגבי יחסים בין גבר לאישה.

מה הדבר שתוכל להגדיר כמשהו שאינך עומד בפיתוי?
שאלה זו כמובן תיתן לכם את התשובה של מה הדבר שאותו אדם הכי נהנה לעשות. התשובה עשויה להפתיע אתכם, לעצבן או אפילו לשמח אתכם. אבל זה "הסיכון" שאתם לוקחים על עצמכם. מעבר לכך, כל העניין בדייט זה להכיר כמה שיותר טוב את הצד השני ולברר אם הוא האדם שמתאים לכם.

אם היית יכול לשנות משהו בעצמך, מה זה היה?
התשובה שתקבלו תעיד על החסרונות שיש להם (לפי דעתם) ועל הדברים שהם חושבים שלא בסדר איתם. זה יכול להיות משהו כמו "הלוואי והייתי גבוה יותר, רזה יותר" או אפילו דברים הקשורים לצד הרגשי או החברתי. יהיו זהירים בתגובתכם, צחקוק שלא במקום עשוי לפגוע בדייט שזה עתה נפתח אליכם.

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם:
מתכוננים לדייט – בחירת מקום המפגש – (וידאו)
דייטים מרובים? אמרו להם כן!
4 טיפים על איך לסיים דייט ראשון