כיצד תדעו אם לקבל את בן/בת הזוג בחזרה או שהגיע הזמן להיפרד כידידים?
האמת שאין תשובה חד משמעית לכך, אבל ישנם כמה סימנים המבדילים בין מערכת יחסים עם מעט בעיות לבין מערכת יחסים שכבר די הרוסה.

סערת רגשות

כאשר בן הזוג פגע באמון הרגשי שלכם, ההחלטה אם לעזוב את מערכת היחסים או להישאר יכולה להיות קשה במיוחד. אז לפני שאתם מקבלים החלטה, ודאו שבן הזוג יודע בדיוק מדוע אתם כעוסים או פגועים.

לדוגמא, אם אתם רואים לנכון שהפרטנר הזוגי שלכם מבלה זמן רב מידי עם ידידים או ידידות קרובות, העירו לו על כך והסבירו לו מדוע זה כל כך פוגע בקשר הזוגי שלכם. במידה והוא עומד על שלו וטוען שזוהי ידידות בלבד, קחו בחשבון שהמצב הנוכחי כנראה ימשך. כאן תצטרכו לקבל החלטה.

פרידה זמנית

אם הוא נפרד מכם ואז רוצה להתפייס, שאלו אותו מדוע הוא רוצה לתת הזדמנות שנייה למערכת היחסים הזו. חשוב מאד להבין את העיתוי לבקשה שלו. האם הוא מרגיש אשמה או בדידות? או שמה הפרידה הזו גרמה לו לראות את חשיבות מערכת היחסים באור חדש.

הרצון של חזרה וחידוש קשר זוגי הוא אינו דבר יוצא דופן, אבל עליכם להבין מהן הסיבות שבעקבותן הפרטנר שלכם רוצה לחדש את הקשר. אם הוא מרגיש שהשתנו דברים מצידו והבין שאתם האדם המתאים ביותר עבורו אז בהחלט שווה לתת הזדמנות שנייה. מצד שני, אם הוא פשוט מרגיש בודד אז כנראה שכל מה שהוא צריך זה זמן לעצמו בשביל להשתחרר מהפרידה.

כאשר אתם מתחרטים על שהפרידה שהגיע מצידכם

ערעורים על חזרה הם אינם דבר יוצא דופן, בייחוד אם אתם מבלים זמן רב עם האקס שלכם לאחר סיום מערכת יחסים. זכרו כי הייתה לכם סיבה מספיק טובה שבגללה נפרדתם מלכתחילה, אז בדקו טוב עם עצמכם מה השינוי האמיתי שבעקבותיו אתם חשים חרטה.
אם אתם מאמינים שהדברים יהיו שונים בעתיד, שאלו את עצמכם למה.

אם אתם נשארים בקשר קבוע והדוק עם האקס, יתכן שיש צורך לעשות הפסקה אמיתית ולקחת קצת זמן בפרד לעצמכם, פסק זמן שכזה עשוי בהתחלה להיות כואב ואף מלווה בתחושת מחנק שמזכירה לנו שוב ושוב מהי אהבה ומדוע היא כל כך כואבת. למרות זאת, לפני שאתם מחליטים להתפייס עליכם להתנתק מבחינה נפשית ופיזית מהאקס, רק לאחר מכן תוכלו להבין בדיוק אם זו באמת אהבה או קשר זוגי שנהפך להרגל.

נפרדים וחוזרים זו לזה שוב ושוב?

אם אתם מאותם אנשים שבאופן קבוע נפרדים מבן הזוג, חוזרים, ונפרדים שוב, תצטרכו לעשות מאמץ ולצאת מהשגרה הזו של רוטינה קבועה המלווה בפרדות וחזרות באופן מתמיד. אם אתם כאלו אז כנראה שיש לכם מערכת יחסים לוהטת בה אתם נוטים להתווכח ולאחר מכן להוטים לישב את הסכסוך בניכם.

כאשר הזוגיות היא ארוכת טווח, ברוב המקרים זוגות יעדיפו לדבר וליישב את המשבר הזוגי שלהם באמצעות שיחה ולא באמצעות פרידה וחזרה.

העובדה שאחד מכם או שניכם מסוגלים לפרק את הזוגיות ברגע אחד של זעם מעידה על כך שישנם בעיות בסיסיות שאותם אתם לא מצליחים לפתור בעצמכם ואולי מומלץ לפנות לגורם שיכול לסייע לכם בעניין זה.

אין זה משנה מהי הסיבה שבגללה נפרדתם, יעוץ מקצועי בתחום הזוגיות יכול להיות פתרון נפלא לבעיות פשוטות עליהן לא הצלחתם להתגבר בעצמכם.
המתבונן מהצד תמיד רואה טוב יותר, בייחוד אם הוא אדם מקצועי בתחום. לכן צד שלישי יוכל לעזור לכם להבין את הנקודות עליהן אתם צריכים לעבוד לפני שקיבלתם החלטה האם לחזור להיות ביחד.

אם בכל זאת החלטתם לוותר על יעוץ זוגי, אל תגידו "אנחנו הולכים לעבוד על זה" אלה תיישמו זאת בפועל. דברו על בעיות ספציפיות שיש לכם ומה אתם הולכים לעשות על מנת לפתור אותן. אם הקשר אינו משתפר בתוך תקופת זמן שקבעתם מראש אז עדיף יותר לסיים את מערכת היחסים הזו לתמיד.

יש לכם תגובה? עצה? מדריך לשיפור הזוגיות? כתבו לנו ונשמח לפרסם אותו בפוסט זה.