מאת: אוהבת לאהוב
עד לפני שלוש שנים חיי נראו כמו שחשבתי שחיים צריכים להיראות בגיל שלושים, המצב הכלכלי שלנו היה מצויין, היו לנו שתי ילדות מקסימותחיי אהבה בתור אם חד הורית גרושה והאהבה – כך נראה – היתה חלומית. לא היה לי כל כך קשה להיזכר במיליון האפשרויות שעמדו מולי באתר ההכרויות שפגשתי בו את בעלי, מבין כל הכרטיסים – המילים שלו מייד תפסו אותי. יצאנו חודשיים ואז עברנו לגור יחד, אחרי שנה של הכרות הוא הציע לי נישואין ועד לאחרונה חיינו יפה מאוד. אומנם לא היינו עשירים אבל אפשר היה לומר שמבחינה כלכלית אנחנו די מסודרים.

כשהגדולה היתה בת שנתיים, בערך אחרי שלוש שנים של נישואין, שמתי ליבי לעניין שמשהו השתנה אצלו, מעיין ריחוק שלא היה קודם. בכל פעם שהעלתי את זה הייתי נתקלת בחומה אטומה שלפרוץ אותה היה בלתי אפשרי. במשך שלושה חודשים בערך המצב התדרדר יותר ויותר, הגעתי למצב שבו הוא חוזר הביתה בעשר בלילה, מתקלח והולך לישון – בלי לילה טוב, לא מדבר וכל הזמן זועף. באמת שלא היה לי מושג מה קרה ואיך הגענו לחיים כאלו פתאום, עד שמצאתי שתי שערות בלונדיניות בצווארון של המעיל שלו. בהתחלה פשוט הוצאתי אותן והמשכתי בניקיונות ופתאום זה נפל עלי: אולי הוא בוגד בי!
חצי דקה אחרי זה הייתי עם חברה שלי בטלפון בוכה לה ולא מבינה איך זה קרה לי, העצה שהיא נתנה לי היתה פשוט לשכור חוקר פרטי שיעקוב אחריו כמה ימים. בהתחלה התחלחלתי מהרעיון לשלוח מישהו שיעקוב אחרי בעלי כל היום ואז החלטתי שאם הוא לא ימצא כלום, אני אספר לו ואתנצל. לא עבר שבוע וקיבלתי מהחוקר טלפון – הוא רוצה להיפגש. כולי הייתי לחוצה ומתוחה לקראת הפגישה שעשוייה לסיים את הנישואים שלי. בלי לבזבז הרבה זמן הוא נתן לי כתריסר תמונות בהן ראו איך הוא מתנשק עם איזו בלונדה זולה על עקבים ענקיים שמאופרת כמו תוכי שברח עכשיו מגן החיות. שלוש תמונות הספיקו לי, לא יכולתי לראות את השאר. שילמתי לחוקר ונסעתי הביתה. לא רציתי להגיע אז נסעתי לים, ישבתי על סלע והבטתי בים במבט אטום, הייתי כל כך שקועה במחשבות שלא שמתי לב שמתקרב אלי מישהו. לא תאמינו אבל איזה ילד בן 23 התחיל איתי, בואו נאמר כך: אני בטוחה שהוא לא חיפש את אהבת חייו באותו רגע. ניפנפתי אותו וחמש דקות אחרי זה התחרטתי כי רציתי לנקום בבעלי הממזר. בסוף הייתי שלמה עם הניפנוף ונסעתי הביתה.

בבית חיכיתי עד בסלון אחרי שקילחתי את הילדות והשכבתי אותן לישון. בעשר וחצי האדון הגיע, שאלתי אותו למה של כך מאוחר והוא אמר לי שהוא היה בישיבה שלא נגמרה. זרקתי את התמונות על השולחן ואמרתי לו שאני מקווה שלא היה לו קשה מידי בישיבה. הוא הביט בהן בשוק ולא דיבר אז אני דיברתי – אמרתי לו שיש לו שלוש דקות לקחת כמה דברים ולעוף לי מהבית! לשמחתי הוא לא התווכח, ארז לו מזוודה קטנה ויצא. בכיתי כל הלילה, לא רק על עצמי אלא גם הקטנות שצריכות להחשף לחרא הזה בגיל כל כך צעיר.

שלוש שנים אחרי אני הרבה יותר חכמה, הגירושים באו די מהר אחרי מעשה הנבלה של הפחדן ולשמחתי הוא לא התווכח יותר מדי על המזונות.
לא קל להיות אם חד הורית בארץ שלנו, למרות שלדעתי אחרי הגירושים הצלחתי די יפה להחזיק שתי ילדות לבד, אני יודעת שבטח לאחרות זוהי מלחמת קיום. אם קודם בקושי היה לי זמן לעצמי, היום אני אפילו לא יודעת מה זה "זמן פנוי", למי יש זמן פנוי בכלל?
הכל השתנה אחרי שהגדולה נכנסה לכיתה אלף והקטנה נכנסה לגן חובה, שתי המסגרות האלו נתנו לי אפשרות להכין אותן בבוקר, "להפקיד" אותן במסגרות ואז היה לי כמעט יום שלם לעצמי – לא חשבתי שחיים כאלו אפשריים בשבילי אחרי כל מה שעברתי.
התחלתי לצאת מהבית יותר ולבלות עם חברות, ותאמינו או לא, אפילו עשיתי את הצעד שהייתי צריכה לעשות מזמן שהיה הרשמה לאתר הכרויות. בהתחלה ממש הייתי כמו ילדה בת עשרים, כולי נרגשת ומתביישת, אבל אחרי יומיים כבר הייתי כמו דג במים ואפילו קצת כעסתי על עצמי שלא עשיתי את זה כמה חודשים אחרי הגירושים.

כבר יצאתי עם כמה גברים אבל זה לא קל, משום מה עדין יש חשש מוזר כלשהו מאישה גרושה עם ילדים, היו הרבה גברים שסיימו את השיחה (חלקם בצורה מנומסת וחלקם פחות) אחרי ששמעו שאני גרושה פלוס שתיים. אני יוצאת עכשיו עם בחור שצעיר ממני בשנתיים אבל לא מתנהג כך, הוא מאוד בוגר וג'נטלמן אמיתי, ותאמינו או לא, הוא לא נרתע מאישה שהיא אם חד הורית לשתי ילדות. הוא אמר שהוא רוצה לפחות ילד אחד ומבחינתי זה בסדר, עדין לא סגרתי את הבאסטה והמערכות שלי עדין תקינות. נחיה ונראה…

הכי חשוב לא לפחד לשאול ולבדוק

לא משנה כמה את אוהבת את בן הזוג שלך, או בעלך, תמיד יש מקום לשאול שאלה אם משהו נראה לך חשוד. נכון שלא מכל שערה תעשי פיל, אבל אם יש לך כמה רמזים מסגירים אפשר להתחיל לגלות מה קורה על ידי בדיקה פשוטה מאוד: לשאול חד וחלק אם הוא מתעסק מהצד. ברור לי שלא לכולן יהיה נוח להעלות דברים כאלו על הלשון, אבל אני בטוחה שתמצאו דרך יותר עדינה לברר לגבי העניין החשוב ביותר הזה, כי הפחד מהבדיקה עלול להביא אותך למצב שבו תחיי בחרדה מתמדת.

מה לעשות אם את כבר יודעת שהוא בוגד

ובכן, יש המון תשובות שונות לשאלה הזאת, אבל דבר אחד ברור ומוחלט – אם את יודעת שהוא בוגד, אסור לך לחיות עם זה! יכול להיות שאת צריכה לחכות כמה ימים כדי לעכל, או להמתין לזמן ולתנאים המתאימים כדי לעמת את הפחדן עם זה, אבל אי אפשר להיות רוח רפאים! את חייבת לעמוד על שלך. עוד מעשה שניתן לעשותו הוא לתת לו להבין שאת יודעת, לא תמיד יהיה זה הדבר הכי טוב לעשות מכל מני סיבות, אבל צריך לשקול את זה לפעמים.

התחלה חדשה צריכה לבוא מהר

נכון שכל המצב החדש הזה יכול להיות מבלבל ויכול לזרוק אותך לגיגית של אי וודאות, אבל לא צריך לחכות כמה שנים עד שתתחילי חיים חדשים. יכול להיות שאת צריכה קצת זמן לבדך ואולי לא כל כך בא לך לראות גברים לתקופה הקרובה, אבל לכל דבר יש סוף וגם לשוק ולהלם שלך צריך להיות סוף. אין מה להתמהמה – אחרי תקופה צינון קצרה, מהר להתחיל ולחיות. לא ייתכן שפחדן מנוול אחד יהרוס לך את החיים – לרוב הוא לא יהיה שווה את זה.