מאת: ליאור
לא קשה להאמין שאני לא ממש יודע לבשל, הידע שלי בבישול מסתכם פחות או יותר בהכנת חביתה וגם אז היא לא יוצאת לי טעים, זה לא שאני איך קרה שיצאתי עם בשלנית מדופלמתאיזה מאסטר שף או איזה טבח מנוסה. כשהתחלתי עם הקטע של הכרויות ומה שמשתמע מכך כולל כמובן היציאות עם מגוון הבחורות, היה לי ברור דבר אחד: אני צריך למצוא בחורה שיודעת לבשל, אחרת שנינו נחיה על פיצה מקפיצה ושניצל של מאמא עוף כל החיים. בהתחלה עשיתי טעות גדולה וכתבתי בכרטיס שלי שאני מחפש בחורה שיודעת לבשל. אני יודע, טעות גסה ונוראית, לא רק שלא יצאתי עם אף אחת בזמן הזה, לא רק שבחורות לא ענו לי, היו גם בחורות שכתבו לי שאני חזיר שוביניסטי ושצריך למחוק לי את הכרטיס. לאחר שהבנתי שאף אחת לא תרצה להכיר אותי בצורה הזו, התייעצתי עם ידידה שלי, והיא אמרה לי שאולי עדיף לי להזכיר את העובדה הלא נעימה הזאת רק בפגישה השלישית או משהו כזה כדי לראות לאן נושבת הרוח.

ובאמת, אחרי ששיניתי את הכרטיס באתר, המון בחורות התחילו לענות לי ואפילו היו כמה בודדות שכתבו לי מיוזמתן. במהלך הפגישות הייתי כל הזמן על קוצים והייתי ממש מדבר אל עצמי: "מה אם היא תשאל אותי אם אני יודע לבשל או לא?" "מה אני אעשה אם השיחה תגלוש לנושא של בישול?"

בסוף סתם חששתי ואני חייב לומר שאולי נראיתי קצת לחוץ, אז פיספסתי כמה בחורות ממש איכותיות שחשבו שאני איזה גמגמן מדוכדך. אחרי מספר לא מבוטל של דייטים לא ממש מוצלחים, ניפגשתי עם ענבל, שלא פחות ולא יותר אמרה לי בעצמה בדייט שהיא מעדיפה להכין את האוכל בבית, ושהיא מקווה שזה בסדר מבחינתי. לא יכולתי להתאפק ואמרתי לה שאני בקושי יודע להכין מים חמים לכוס תה. מסתבר שההערה הזאת הובילה את השיחה בדיוק לאן שלא רציתי להגיע בתרחישים הנוראיים שהיו לי בראש: שיחה על הכנת אוכל בבית. משום מה, ענבל הפכה את הפחד שלי לשיחה מעניינת וכיפית, בכלל היא בחורה חיובית וחייכנית במיוחד.

הפגישה היתה מוצלחת במיוחד והבטחנו אחד לשנייה לשוב ולהיפגש עוד כמה ימים, מיותר לציין שבזמן הזה הייתי על קוצים והיא לא יצאה לי מהראש. הגיעה הפגישה השנייה והיא היתה לא ממש כמו שזכרתי אותה, לא יודע איך להגדיר את זה אבל זה נראה כאילו מישהו כיבה אצלה משהו. אחרי רבע שעה היא אמרה לי שחברה שלה בבית חולים אחרי תאונת דרכים ושהיא לא ממש כאן. מבלי לחשוב פעמיים, הצעתי לה ליסוע לבית החולים, הייתם צריכים לראות את האור שהיה לה בעיניים כשהצעתי לה את זה בתור בילוי של דייט שני.

נסענו ברכב שלי וענבל כבר התחילה לחזור לעצמה. בסוף מסתבר שהחברה שלה רק שברה את הרגל והיא ממש בסדר גמור חוץ מטישטוש קל אחרי הרדמה. היינו הראשונים לחתום לה על הגבס, ובסוף הפגישה כבר צחקנו על כל המקרה. מי היה מאמין שצריך דיפלומה של ממש כדי להכיר בחורה כמו ענבל, והאמת שעד היום אני תוהה לעצמי מדוע בחורה איכותית כמותה הייתה צריכה לחפש הכרויות באתרים שונים באינטרנט כאשר כל היתרונות הנחשבים נמצאים בבחורה אחת. כשהפגישה ההזויה שלנו עמדה להגיע אל קיצה הובטחה לי הבטחה מסעירה: בפעם הבאה שניפגש תהייה בבית של ענבל והיא תבשל לנו ארוחת ערב רומנטית. אם קודם הייתי על קוצים, עכשיו כבר הייתי ממש משולהב.

החיים בלי לבשל אבל עם מטלות אחרות

ארבעה חודשים אחרי ענבל ואני גרים בדירה קטנה בדרום תל אביב, לא המקום הכי מדהים בעולם אבל זה הבית שלנו ואנחנו ממש מאושרים בו. חלוקת העבודה בייני ובין ענבל די פשוטה – היא מבשלת, אני מנקה אחריה ואת הבית אנחנו מנקים ביחד. אני חושב שעשיתי עסקה טובה, גם אני נמנע מלהביך את עצמי וגם אני יכול לתת לענבל לעשות משהו שהיא ממש אוהבת לעשות והוא לבשל, כשאני ממש לא יכול לעשות את זה בעצמי. עם הזמן גיליתי שענבל פחות ופחות מקפידה על הניקיון כשהיא מבשלת בגלל שממילא היא לא מנקה. אחרי בערך חודש של מגורים משותפים, שמתי לב שהמטלה של לנקות אחריה ממש לא שיוויונית ונראה לי שאני עושה כאן טעות שתעלה לי ביוקר בהמשך החיים המשותפים שלנו בעתיד, חששתי שאני עושה עכשיו וויתור שמאוחר יותר יהיה לי קשה לחזור ממנו.

סיכסוכים קלים בקשר חדש

לא ידעתי איך להעלות את הנושא, גם ככה היה לי קשה לדבר על דברים שמפריעים לי אז זה בכלל… החלטתי לחכות להזדמנות וזו לא איחרה לבוא – הזמנו אלינו חברים מהצפון וענבל הכינה ארוחת ערב מפוארת לשלושה זוגות. זו היתה הפעם הראשונה שאנחנו מזמינים חברים שהם למעשה חברים של הקשר שלנו, כלומר, זוג אחד מהצד שלי ושניים מהצד שלה. אחד הזוגות התחברו במסיבת הכרויות שהיתה בטכניון בחיפה ומאז הם ביחד. אחרי שכולם הלכו אמרתי לענבל תוך כדי שסידרנו שהיא יכולה להשתדל ללכלך פחות כשהיא מבשלת אפילו אם היא לא צריכה לנקות. זו היתה ההתחלה של הסיכסוך הראשון שלנו – לא ממש רבנו אבל זה ללא ספק העכיר את האווירה. אחרי המריבה הקטנה הזו אפשר לומר שהיא התחילה להשתדל יותר וכבר לא היו לנו בעיות בנושא.

השגרה הבריאה של החיים

ענבל ואני מתחתנים בקרוב, הסיבה שאני כתבתי את כל הפוסט הזה היא כדי שאנשים ידעו שלהגיע למצב של שגרה נינוחה, וזה דבר שצריך לשאוף אליו. לא תמיד קל להגיע לשם, אבל הדרך תהיה ללא ספק מעניינת. מה שחשוב שבמהלכה לא יאמרו דברים שיהיו לא בריאים לקשר לטווח הארוך, ושלא תעשו דברים שעלולים להפריע בחיים המשותפים שלכם ביחד. למדתי בדרך הארוכה והקשה שלא תמיד צריך לחשוף את כל החסרונות שלכם ממש בהתחלה אך אסור להסתיר אותם בהמשך.