מאת: עינב.ה

היום, אין ספור אנשים צעירים כמו גם מבוגרים נהנים מהיתרונות הבולטים שמתאפשרים בזכות האינטרנט. אם לפני חמש עשרה שנים כדי למצוא היתרונות מול החששות במפגשים ברשתפרטנר חדש היית צריכה לבזבז שעות מחניקות בבר מלא עשן ורועש, או לצאת לטיולי פנויים פנויות שבהם בחמש דקות הראשונות הזוגות נקבעו מראש למשך כל הטיול ואת נשארת בודדה במהלך הטיול כולו. יותר גרוע מאלו היו השידוכים של בני המשפחה או החברים, שידוכים שתמיד מישהו קרוב אליך מכיר את הדייט שלך וירצה לשמוע הכל על הפגישה בערך רבע שעה אחרי שהיא הסתיימה.

הרשת פתחה בפנינו מגוון של אפשרויות להכיר בני זוג חדשים ממאגר שנראה כאילו אינו נגמר לעולם. היתרון של לשבת בביתך, בפיג'מה שלך, ואחרי יום עבודה לחפש את הפגישה הבאה שלך הוא יתרון אדיר. אבל יחד עם זאת, ישנן גם לא מעט חששות שאני רוצה להעלות כאן בכדי ליישר קו לאלו שלא בטוחים לגבי הכרות ברשת:

ההיסוסים שהיו לי בנוגע לפגישות עיוורות

בהתחלה חשבתי שאולי זה לא בשבילי והיו לי לא מעט היסוסים לגבי הניסיון להכיר אנשים חדשים ברשת. חלק מהפחדים שלי נבעו מהחשש מהלא נודע והלא מסורתי. לאו דווקא במונחים של דת, אלא של פגישה עם מישהו שמעולם לא פגשת לפני הדייט.
תמיד ישנו החשש שאולי נפגוש מישהו שאנחנו מכירים אבל השם שלו לא יגיד לנו כלום, קרה לי פעם אחת שהתכתבתי עם בחור נחמד שהכרתי בצ'אט שהיה באתר הכרויות וקבענו להיפגש אחרי שיחת טלפון קצרה. כבר מרחוק התעורר אצלי חשד, חשבתי שאני מכירה אותו ואז הסתבר לי שכבר נפגשנו בעבר: הוא עבד פעם באיזו חנות שעבדתי בה, לא זכרתי איך קוראים לו אבל גם אם הייתי זוכרת, לא הייתי יכולה לזהות. בקיצור, ערב שלם ישבתי ורק חיכיתי שהפגישה תיגמר, והוא היה כולו ריגושים וצילצולים, הוא נשאר מעצבן כמו שהוא היה לפני חמש שנים.
עוד דבר שקצת גרם לי לחשוש היה הקושי בלסיים פגישה שידעתי מראש שלא תלך, כלומר, שעוד לפני שהמצלרית לקחה את ההזמנה שלנו, כבר ידעתי שלא יצא מזה כלום, סתם ביזבוז של הזמן שלי. קצת לא נעים כך פתאום לומר לבן הזוג שזה לא מתאים…

קבלת החלטה שקידמה אותי בהתנסות ומפגשים עם אנשים באינטרנט

למרות כל הקשיים שחוויתי, הסצינה של מפגשים עם אנשים שמעולם לא הכרתי פתחה בפני עולם שלם. הכלים שקיבלתי מהמחשב יכולים להציע מספר אין סופי של אפשרויות ואנשים חדשים שאפשר להכיר.
הכלי הייחודי שנקרא אתר הכרויות נתן לי את האפשרות להפוך את היתרון שבמחשב לפיתרון שלי לבעיית מציאת הזוגיות. על ידי שימוש באתר, אפשר לסנן כרטיסים ולדלג על שלבים שבזמן אחר, היו מבזבזים לכם ימים אם לא שבועות, רק העובדה הזאת לבדה קידמה אותי למצב שבו אני נמצאת היום – יודעת בדיוק מה אני רוצה. הניסיון הכי טוב שלי היה לפני כמה שבועות, כשהחלטתי שהשבוע אני יוצאת לדייט אבל לא מתפשרת על האיכות שלו. ביליתי זמן מה באתר וסיננתי את כל מי שאפילו קצת לא נראה לי: בדקתי מקום מגורים, עיסוקים, תחביבים, מקצוע והשכלה. אחרי שעה כבר ידעתי עם מי אני הייתי רוצה להיפגש, זה לא אומר שאיתו רציתי להתחיל מערכת יחסים רצינית, סך הכל מדובר רק בפרטים יבשים שלא אומרים דבר על האופי אבל זה אמר שאיתו רציתי לבדוק את העיניין.

החלטתי לתת הזדמנות וזכיתי ברועי

יצאתי למלא דייטים, כמעט פגישה אחת בכל שבוע במשך כמה חודשים, אחרי כמה שבועות את מתחילה להרגיש קהה. מפתחים מעין עור של פיל ואז כל הבחורים שפגשתי נראו לי לפתע כל כך לא מעניינים שחשבתי שלא יהיה בחור בשבילי.
ואז קראתי כתבה שדיברה בדיוק על זה – "איך להישאר מי שאת למרות כל התלאות שתתמודדי עימן באינטרנט" ועיקר הכתבה עסק פשוט בלתת הזדמנות. אז ניסיתי, יצאתי לדייט עם בחור שלא נראה לי כל כך מדהים לפי הכרטיס שלו ולמרות שהפגישה לא היתה מדהימה, החלטתי לתת לו עוד הזדמנות. יצאנו לפגישה נוספת ואז הוא הפתיע: רועי השתחרר לגמרי והיה ממש לאדם אחר. כל כך שמחתי שנתתי לניסיון הזה הזדמנות נוספת, אם לא הייתי מחליטה לנסות להיפגש פגישה שנייה לא הייתי פוגשת את הבחור המדהים הזה.
מה שאני אומרת פשוט מאוד – אל תפסלי על סמך פגישה של חצי שעה, אלא אם הבחור לא דוחה אותך במיוחד או מזעזע בצורה בלתי מתקבלת על הדעת, תני עוד צ'אנס לפגישה שנייה.