מאת: יוני
בכל מערכת יחסים חדשה יש איזה ריגוש מסעיר, כל צלצול בטלפון, SMS שקיבלנו, או כל אינטראקציה בינינו לבין הפרטנר גורמת לנו לפעימות לב כאשר תחושת הריגוש חולפתחזקות. אני יכול להעיד על עצמי כגבר רומנטי, יודע להפתיע ויצירתי להפליא. כנראה שעקב פעילותי, שנחשבת לתחום מאד דינאמי גורמת לתאים האפורים במוחי לעבוד שעות נוספות, ולכן לרוב לא קשה לי לרגש את הבחורה שאיתה אני נמצא. אנשים אומרים עלי שאני כמו מגנט, מסוג האנשים שהסובבים אותו אוהבים להיות בחברתו. אבל משום מה כשמדובר על אהבה, תמיד יוצא שבאיזה שהוא שלב אני נכשל והמגנוט שאני משרה מתפוגג. אז מתחילות הבעיות בקשר הזוגי והפרטנרית שלי לחיים מתחילה להראות סימני מצוקה של אחת שלא מסופקת.

בתחילת הקשר הכל היה אחרת. הצלחתי להקסים אותה די בקלילות, בכל פעם כשהיינו נפגשים התחושה הייתה כל כך טובה כאילו היא תימשך לנצח. כל יום היה כמו התחלה חדשה, מי חשב שקשר כזה, שהתחיל סתם במקרה דרך היכרויות ואהבה באחד האתרים באינטרנט, ימשיך לכיוון של ריגושים וזוגיות נפלאה. ומצד שני, גם לא חשבתי שאותה תחושת נצח עילאית תחלוף די מהר, ותתאדה לאחר ארבע חודשים תמימים. העניין הוא שמאד חיבבתי אותה, לא רציתי להיפרד אבל ידעתי שבהתחלה היא הוקסמה ממני וכרגע היא פשוט התרגלה לעוד. אתה משתעמם ממני? היא שואלת תוך כדי שאנו יושבים במזנון השכונתי על כוס שוקו חם של יום שישי, וכל בילוי רגוע אחר שלא הייתי דואג לרגש אותה היה נראה לה כאילו נמאס לי.

פתאום נפל לי האסימון, הפרטנרית שלי פשוט הפכה לנרקומנית של תשומת לב, ריגושים, הפתעות ופרגונים תמידיים. ואני, ממש לא, זה גרם לי להרגיש כמו הליצן שצריך לספק את צרכיה של ילדה בת 12, וזה התחיל להימאס ורק גרם לי להתרחק מכל העניין של לעשות לה טוב בדרכים שהיא אוהבת.

כל התמונה הזו שינתה תפנית כאשר באחד הערבים הלכנו לקולנוע לצפות בסרט חדש שיצא – 300. בזמן ההפסקה כאשר היא מנשנשת פופקורן ובידי פחית קולה, פתאום יצאה האקסית האחרונה שלי מהאולם, מסתבר שגם היא באה לצפות באותו סרט עם הפרטנר שלה. דיברנו, החלפנו מעט פרטים ויום לאחר מכן היא התקשה אלי, שיחה אחר שיחה הזכירה לנו כמה היה לנו טוב בעבר ואיך נפגשנו דרך שירותי היכרויות במקריות מוזרה. כאן התחילו לעלות בי שאלות, האם כדאי לחזור אל האקסית שלי או שזו רק אשליה של פנטזייה חולפת, וכאשר נתחיל לצאת ביחד יעלו גם הדברים הפחות טובים שבעקבותם נפרדנו מלכתחילה. כמובן שהפרטנרית שלי הייתה מודעת לכל השיחות עם האקסית, ברור שאת תוכן השיחות היא לא באמת ידעה, אבל זה גרם לה לקנא בצורה שלא הכרתי בעבר, פתאום הקערה נהפכה על פיה וזו שתמיד חיפשה ריגושים תמידיים החלה בעצמה לחפש דרכים מקוריות בכדי לגרום לי להרגיש מה שיותר טוב. אז עצרתי את עצמי ושאלתי, אם אנחנו כל כך אוהבים מדוע לוותר כל כך בקלות? אולי שיחה אחת שבה כל אחד מאיתנו יסביר את הצד שלו תפתור את משבר הזוגיות הקטן הזה ונוכל לצאת לדרך חדשה…

לפנק במינון הנכון

נשים וגברים מראים אהבה בצורה שונה זו מזה – נשים יעדיפו לרוב שיחמיאו להן, שיתנו להן הרגשה שעומד גבר מאחוריהן. יחד עם זאת הן נוטת להתרגל לדברים הטובים אותם הן מקבלות מהפרטנר שלהן. מינון נכון ולא תמידי, ישמור את להבת האהבה על אש קטנה ויחזק את הזוגיות לאורך טווח – כל עוד אתם הגברים עומדים בדרישות של האישה שלכם. ברגע שאתם מפנקים באופן עקבי ומשתדלים לספק את הפרטנרית, היחסים משתפרים והקשר הולך ומתחזק, אבל ברגע שתתחילו להמעיט במינוני הריגוש לאישה שלכם היא באופן טבעי עשויה לחוש שנתת לה משהו ולאחר מכן לקחת, וזה בהחלט לא דבר שיתרם למערכת זוגיות תקינה. ומצד שני זהו דבר שקורה אצל רוב הזוגות בשלב כלשהו.

עברו מהלבד לביחד

במקום לרגש זו את זה בנפרד, עשו זאת ביחד. לחוויה בשניים אין תחליף, אם אתם אנשים רומנטיים, שאוהבים לבלות במקומות שקטים, בחרו פרטנר עם תחומי עניין זהים או דומים – פרטנר שמעדיף אתגרים מיוחדים המלווים באקסטרים פחות יתאים עבורכם.

התמדה קבועה לשימור האהבה

רוב מערכות היחסים מתחילות יפה, הקשר הרומנטי הולך ומתחזק, והרגשת ניצחון שרויה אצל שני הצדדים, מין הרגשה כאילו ניצחו את העולם ומשם הדברים רק ילכו ויעשו טובים יותר. אבל כאשר הקשר מתמסד – שני הצדדים מתחתנים, גרים תחת אותה קורת גג, מביאים ילדים ובונים את הקן המשפחתי, פתאום לא נותר מקום או זמן לשימור האהבה והזוגיות לאיטה הולכת ונדחקת הצידה. זהו בדיוק המקום בו אתם צריכים להתמיד בכדי לשמר את מערכת היחסים, ואין כל צל של ספק שזהו המתכון לזוגיות בריאה.