מאת: אילן
אני ממש כמו כל גבר טיפוסי, לרוב שוכח תאריכי ימי הולדת, או כל אירוע משמח אחר.לא זוכר מתי הכרנו
לאירועים החשובים ביותר אני עושה תזכורת, ויש ימים שאני מקבל כמה אזכורים ביום. אז לאותו היום שבו הכרנו, זה שהיה בדיעבד כל כך חשוב לה, שכחתי לעשות תזכורת והאמת שמתחילת הקשר לא הייתי בטוח לגבי התאריך המדויק. לא עלה בדעתי שזה ממש חשוב, גם כאשר נשאלתי באיזה אתר הכרויות הכרנו לא בדיוק זכרתי, והיא לקחה את העניין בצורה די אישית ונעלבה. אני לא מבין למה לכל דבר יש חשיבות של יום ושעה ספציפיים, הרי זה לא ששכחתי את יום האהבה ולא באתי אליה עם מתנה מפוצצת. אבל דעתה הייתה שונה, כל הקשור להכרות שלנו היה חשוב לה כמעלה ראשונה. היא זוכרת מועדים בעל פה, ממש כמו מחשב מהלך, כל פעולה או בילוי זוגי מתועד להפליא במוחה. אבל אני בשלי, לא מבין למה צריך לשבת על נקודות, מדוע כל פרט קטן וטיפשי (לדעתי) הוא פרט גדול וחשוב עבורה, ואת מי מעניין בכלל אתר ההכרויות בו נפגשנו, הרי אני לא יכול לזכור כל פרט קטן, לה זה נראה כל כך משמעותי, ומבחינתי העיקר זה לא שהכרנו אלה שבאמת התאהבנו.

האתר עצמו לא משנה, אבל איך אתה יכול להתעלם מיום שכזה? צרחה וניתקה את קו הטלפון, באותו רגע הכנסתי גם את האירוע הזה כאזכור נוסף במערכת התזכורות שלי. החלטתי שמגיע לה פיצוי. עשיתי טלפון לסוכנת הנסיעות שלי והזמנתי לנו זוג כרטיסי טיסה לתאילנד -  שבוע בבנגקוק ועוד שבועיים נוספים בקוסמוי לבטח ישפרו את מצב רוחה. אין ספק שהפיצוי הזה עשה את שלו, החופשה הייתה מצוינת והיא כמובן סלחה לי. מאז אני דואג לרשום לעצמי תזכורות על כל דבר שקשור אליה, כולל יום ההולדת של אמא שלה ועד יום הנישואין של החברות שלה.

כל העניין הזה לימד אותי שלפעמים צריך לדעת לשאת בתוצאות – להעניק לה פיצוי הולם זו לא בושה אלה דרך מעולה להפגנת אהבה ובקשה לסליחה.
שכחת את יום הנישואין שלה? לא הגעת בזמן לארוחת ערב רומנטית במסעדה? איך תפצה אותה?

לכל פאשלה יש הסבר שעומד מאחוריה

אם מערכת היחסים שלכם כנה ואמיתית, הדבר הראשון שכדאי הוא לתת הסבר טוב מדוע פישלתם.
את האמת כמו שהיא, אם עקבו אתכם בעבודה, שוב פעם רכבת ישראל איחרה להגיע, פשוט הסבירו זאת לפרטנר בצורה שקטע ורגועה. במידה והזוגיות קצת פחות כנה, עדיף שתתנו תירוץ משכנע אבל יחד עם זאת הימנעו משקרים קיצוניים – הניסיון מלמד שלשקר אין רגליים ובדרך כלל לא ניתן להתחמק ממנו.

זה לא יקרה שוב

הפרטנר שכל כך אוהב אתכם כבר סלח, ואתם הבטחתם שתתנו לו פיצוי אז פשוט עמדו מאחורי הדברים שאמרתם. חשבו על דבר מקורי בכדי לפצות והכי חשוב – אם הסיבה שבגללה רבתם היא בגלל איחור לאירוע משפחתי, דאגו שלפעם הבאה זה לא יקרה כי קבלת מחילה בפעם השנייה תהיה קשה הרבה יותר.

פרגון תמידי יביא לשימור האהבה ולזוגיות תקינה

לפרגון הפרטנר שלכם יש חשיבות רבה ורצוי מאד שתעשו זאת באופן תמידי, פיצוי הולם עקב אכזבה שכביכול נרגמה בגללם הוא שדבר שאסור לכם לדחוק הצידה. הקפדה על זמן איכות שבועי, בלויים משותפים, והדברים שאתם הכי אוהבים לעשות הם אלו שיזניקו את חיי האהבה קדימה ויביאו לקשר בו פיצויי בזמן יהיה חלק מזוגיות מהנה וחסרת פשרות.