מאת: לימור
הוא לא הפסיק לנעוץ בי מבטים, כשהייתי מחזירה לו מבט, ראשו מייד היה מופנה הצידה – בביישנות, מעט מוזרות הוא היה מניח את כוס הקפה על לצאת טוב בפגישה ראשונההשולחן. מיד הבנתי, אין לו הרבה ניסיון בפגישות שכאלו, ויכול להיות שזו ההתנסות הראשונה שלו. זה נכון בהחלט, ככל שאני יוצאת לדייטים רבים יותר, כך יותר קל לי להכיר, אני לומדת מה זה מצריך ממני, ומצליחה להשיג הכרויות חדשות בכל פעם. דייט אחרי דייט הפגישות תמיד מוצלחות יותר.
אבל מה קורה כאשר הניסיון שלנו לוקה בחסר? כיצד נוכל למשוך את תשומת הלב של הפרטנר שיושב מולנו ולהביא לכך שהשיחה תזרום?
אז הנה מספר דברים חשובים שלמדתי עם הזמן ואשמח לשתף אתכם:

על מה נדבר בפגישה

יכול להיות שהתחלות חדשות אינן קלות עבורכם, אינכם יודעים על מה כדאי לדבר, לכן כדאי להגיע מוכנים: הכינו רשימת שאלות (לא ממליצה לכם להגיע עם הרשימה), מוכנות שכזו תכוון אתכם בצורה מעולה ותלמד אתכם להכיר טוב יותר את הפרטנר. בדקו עם עצמכם מה תרצו ללמוד על הצד השני – זה שיושב מולכם בדייט. לא משנה כלל שהשיחה הראשונה הייתה וירטואלית, הרגשתם חופשי, כי דיברתם דרך שירות הכרויות וכעת קבעתם פגישה ראשונה, לפתע אתם מרגישים תקועים והמילים אינן יוצאות לכם מהפה. לא נורא, לא קרה כלום, תנו לפרטנר שלכם להשיב על השאלות שלכם. מה תשאלו? זה כל העניין, תחביבים, מקומות בילוי מעודפים, הם אלו שיעזרו לכם להכיר את האדם מולכם ויוציאו אתכם מהדייט בצורה הכי טובה שאפשר.

עצרו ותנו לו ספייס

זה שתקפתם את הפרטנר בשאלות לא אומר שצריך לרכב על זה, גם הוא רוצה ספייס, וגם הוא רוצה לשמוע דברים עליכם, אז כאשר הוא מעלה נושא שיחה מעניין הגיבו בהתאם. זכרו, הוא לרוב יגיב על דברים שמעניינים אתכם, כי אתם כיוונתם אותו לנושאים אלו מלכתחילה. היו קלילים ונסו לשדר רוגע, אם מצאתם ששפת הגוף שלכם דינאמית מידי, עצרו. תקשורת בין שני אנשים תמיד נינוחה יותר כאשר שני הצדדים שלווים, אם לא נוח לכם תהיו בטוחים שהפרטנר מיד ירגש זאת.
ולסיום, שמרו על דיסקרטיות – ישנם דברים שלא מספרים בפעם הראשונה גם אם אתם מרגישים פתוחים מספיק.

לבוש הולם עדיף ממראה ייצוגי

מניסיון העבר, נתקלתי כבר לא פעם בגברים שמגיעים לדייט בלבוש ייצוגי – חליפה, עניבה, נעליים יוקרתיות ואפילו ביגוד חורפי בימי קיץ חמים. אז אם זה הסגנון היום יומי שלכם, זה בסדר גמור להגיע כך לדייט. אבל אם הביגוד הזה לא באמת מדבר אליכם, אין שום צורך לנסות ולהיות "פנסי" יתר על המידה, גם אם הפגישה תצליח לא בטוח שתוכלו להגיע בלבוש דומה לדייט השני או השלישי. אז פחות תדאגו ללבוש ויותר תדאגו לזרימת השיחה ושפת הגוף האישית שלכם, אלו הדברים שעושים את ההבדל הקטן בין מפגש כושל למפגש מכשל שבו ניתן להכיר לעומק את הפרטנר החדש שלכם.

להעביר הילוך

אז ישבתם בבית קפה, דיברתם, צחקתם, ופתאום שוב, אתם מרגישים מעט תקועים ואת המתח הרגעי גם היושבים מולכם יכולים לחוש. הימנעו מתחושת האי נוחות הזו, מיציתם? הגיע הזמן להזמין חשבון ולצאת מבית הקפה לאיזה סיבוב של שיחה אישית יותר. זה יכול להיות בפארק, או אפילו על ספסל נידח, אלו לרוב המקומות שמהם יוצאים הדברים הכי טובים, כל עוד לא מציקים לפרטיות השיחה שלכם.