בכל ויכוח איתה יוצא שאני אשם, שוב אני צריך לשמוע "זה בגללך, אתה גרמת לזה" – תמיד כשהיא תוקפת ליבי פועם בחוזקה ואני מפנה מקום. תחושת האשמה עצמיתכזה אני, בחור שקט, רומנטי, שאינו אוהב מריבות ומעדיף שהזוגיות שלו תהיה עם בחורה שקטה ועדינה.
אני יודע שהיא אוהבת שאני מפרגן לה, אבל כמה פעמים ביום אפשר לומר "אני אוהב אותך", "את הכי יפה בעולם"? אז החלטתי לגוון, ישנם כאלו שטוענים שאם רכשת את ליבה של האם – רכשת את ליבה של הבת, ובמטרה לשפר את היחסים שיניתי את סטטוס הגישה. שיבחתי את אמא שלה על הבישולים, על הג'חנון של שישי בבוקר, על זה שיש לה בת מדהימה ומה לא.
אבל לזוגתי, זה לא כל כך משנה, היא תמיד יודעת על אילו נקודות ללחוץ בכדי להציף את רגשות האשם שבי. לכולנו לפעמים עולה הסעיף, וגם כאחד שלא אוהב מריבות גם אני, לפעמים, שולף שפן קטן מהקובע ונותן מכה מתחת לחגורה. מיותר לומר שההתפרצויות הללו מצידי גרמו לי להצטער על כך לא פעם.

למרות שאני מנסה להשתלט על רגש ההתפרצות זה לא תמיד מצליח. האמת היא, עוד כשהייתי צעיר, היה בי תמיד דחף להיות פרפקציוניסט והביקורתיות כלפי עצמי הייתה עצומה: למה העדפתי לרכוש מנוי באתר הכרויות במקום להיות נוכח ברעיון עבודה שהוצע לי? למה ויתרתי על הפגישה עם הבחורה ההיא? איך העזתי לצאת כזה טמבל בדייט ההוא? אבל ככל שהזמן חלף, למדתי שהאדם האחרון אותו צריך להאשים הוא אותי.
האם גם לכם זה קורה? גם אתם חווים את תחושת האשמה בעת חיפוש זוגיות בזירות הכרויות אינטרנטיות? אם התשובה שלכם היא כן, אז תפסיקו להתייסר – קבלו מספר שיטות להתמודדות קלה יותר למציאת זוגיות באינטרנט.

לא מצליחים למצוא אהבה

את ההרגשה הזו חווים המון רווקים ולרוב אנו מפנים מקום בהעדפות שלנו לעיסוקים אחרים, לדייטים תמיד אפשר לצאת ובתת מודע שלנו פייסבוק מפוצץ בבחורות וגברים שמחפשים אהבה כמונו. ההחלטה של לעשות צעד קדימה לטובת מציאת אהבה היא החלטה שלכם, לסמן אותה בלוח המשימות החודשי או השנתי לא יניב פרי. כמובן שאינכם צריכים לגרום ללחץ עצמי, אבל אם יש לכם דייט מזדמן אל תדחו אותו. כשתרגישו מוכנים נקטו בכל דרך אפשרית להשגת האהבה, אך הימנעו מלחפש אותה רק כי הדודה אמרה לכם בקרוב אצלך.

עוד דייט שלא הצליח

בזמן הדייט לא בדקת את התנהלות השיחה, פשוט זרמת ולאחר שערב הבילוי הסתיים מתחילות להתעורר בך תחושת אשמה ופספוס. אולי לא שאלת את השאלות הנכונות? לא הראית לה מספיק רצינות? דיברת יותר מידי על עצמך? זה פשוט לא היה היום שלך? אסור לך להאשים את עצמך על דייט שהחמצת, זה עשוי להביא לכישלון גם בפגישות הבאות – דאג להביא את האני העצמי שלך לפגישה, ללא מסכות וסיפורי מעשיות. מרגיש שיש עניין מצד שני הצדדים? פשוט הזמן אותה לדייט נוסף.

כאשר המרחק מקשה עליכם

אתה גר בבאר שבע, היא גרה בקריות, הפגישות שלכם תמיד נעשות איפה שהוא במרכז ורק לזמן מוגבל, בגלל שאתה חייב להספיק לעוד פגישת עסקים חשובה. אין צורך לחוש אשמה בשל המרחק הגיאוגרפי אותו לא ניתן לשנות בין רגע, אבל ניתן לעשות המון דברים על מנת להתקרב זו לזה.  מעבר לאיזור המרכז יכול להיות תחליף מעולה, אם אתה עובד בחברה גדולה בעלת סניפים בכל הארץ תוכל תמיד לבקש העברה, תקשור תמידי בטלפון או באמצעות SMS יכולה לתרום המון ולקרב בניכם. אחרי הכל, אם הזוגיות הזו נעימה לשני הצדדים מגורים משותפים הם רק עניין של זמן.

אתה לא אוהב אותי כמו שאני אותך

אם היא מעירה לך שאתה לא מעניק את מלוא תשומת הלב, רואה אותה כמובן מאילו, לא אומר לה מספיק כמה אתה אוהב אותה, רצוי שתדע מספר דברים: ניתנת אהבה זה דבר בו אתה חייב להבין גם את צרכיו של האחר, ברגע שתפגין כלפיה יחס אליו אותו היא מצפה לקבל, תשנן את התאריך בו הכרתם (כי מתי שהוא היא תשאל), תעצור את הרכב בצד הדרך לאחר שיצאתם מסרט ותקנה לה זר פרחים – אלו דברים פשוטים לביצוע שראו לה עד כמה אתה באמת אוהב אותה.