ככל שהזמן עובר, ואיתו מתפתחת המאה העשרים ואחת, בילויים "קלאסיים" הולכים ומאבדים מערכם.רעיונות לדייטים מקוריים ולא יקרים
מעשים שלפני חמישים שנה נחשבו מחוללי שערוריה, לפני שלושים שנה נחשבו נועזים, לפני עשר שנים נחשבו כסטנדרטיים לחלוטין, לפני חמש שנים נחשבו לאלו שעבר זמנם והיום נחשבים לחסרי טעם במקרה הטוב. בילויים כמו טיול על חוף הים, התבוננות בשקיעה, וכדומה.

לרוב, בילוי לגיטימי היום יהיה בילוי שעולה כסף. וככל שמוציאים יותר כן תגדל (לכאורה) ההנאה שנפיק ממנו.

מוצגים כאן כמה בילויים לא יקרים שיכולים להיות מהנים ביותר אם תפתחו את ראשכם ותתנו לחיים לקחת אתכם בזרם שלהם.

קניות בעיניים בלבד

הרעיון פשוט מאין כמותו. מסתובבים בקניון, עוצרים ליד כל חנות וקונים בעיניים בלבד. כלומר, לא באמת קונים אבל מנהלים את של השיח כאילו אתם כן. הרעיון העומד מאחורי דייט מוזר זה הוא שכל אחד יוכל לתהות על קנקנו של השני וההיפך. לדעת מה הטעם שלה בבגדים (משימה לא קלה כלל), לדעת מה הטעם שלו בספרים (מבחן עומק ראשון של הבחור), אפילו להיכנס לחנות כמו ריקושט ולראות במה כל אחד מתעניין. דבר נוסף הוא שבפגישה זו, כל אחד יקבל מושג לגבי הטעם של השני במתנות. זה יקל לעבור את המסוכה הראשונה של קניית מתנה.

רכיבה בעיר

עשו סיבוב באופניים. לא למען הפעילות הגופנית, אלא למען הבילוי המשותף. אם הבחור ספורטאי הרוכב על אופניים באופן תדיר, לא יהיה זה חכם להראות את זה בפגישה זו על ידי כך שתתיש את בת זוגתך בפעם הראשונה שהיא רואה אותך. הרעיון הוא שדרך פעילות גופנית קלילה אפשר למצוא מכנה משותף חזק מאוד. אפשר לצאת לסיבוב בפארק הירקון, למשל, לקחת צידנית קטנה ולעשות פיקניק קליל אחרי כשעה של רכיבה. בארצינו הנפלאה, רעיון זה לא יעבור בסוף אוגוסט, אבל יכול להיות נהדר באוקטובר. הבחור יכול להיות מתחשב ולהציע לדייט שלו להביא עליונית כלשהיא כדי שלא יהיה קריר בערב אחרי הטיול.

בואי נשחק בחוץ

קחי כמה משחקי חברה נחמדים והציאי לדייט שלך לשבת במקום ניטראלי כמו חוף הים או פארק קרוב. ופשוט מאוד… שחקו קלפים, דמקה, הרכיבו פאזל או כל דבר אחר. הפעילות הלא קשה יכולה לתת לכם מגוון נושאים לשיחה ובמקום זה, שתיקות יכולות להתקבל בהבנה. אף אחד לא ירגיש מבוכה אם באמצע הרכבת פאזל תהיה שתיקה של כמה שניות.

פעילות התנדבותית

קחו אחר צהריים פנוי וצאו לפעילות התנדבותית. לא חסרים מקומות לעזור בהם. עדיף לבחור מקומות קלים יחסית לפגישה ראשונה. לעזור במעון יום יהיה נהדר בזמן שללכת להתנדב בהוסטל עלול להיות קצת כבד מדי. יתרון חשוב מאוד של דייט כזה הוא בחינה של הנפש של הצד השני בדייט. כך כל אחד יכול להבין בקלות מה הצד השני חושב על פעילויות כאלו. ואולי, אם הדבר מצא חן בעיניי שני הצדדים, למצוא עוד מכנה משותף. עצם הנתינה יכולה לתת בחזרה לשניכם.

אקטוף לך פרח

בעונות מסוימות מתנהלים ירידי קטיף פרחים. נוריות למשל. הרעיון פשוט למדי. משלמים סכום סמלי בכניסה ונכנסים לשדה פרחים ענקי. קוטפים כמה שרוצים ואז לבחור יש הזדמנות ברורה להעניק זר פרחים גדול ויפה לבחורה.

התרקדי איתי?

בילוי ידוע ונהדר הוא ללכת לשיעור סלסה. אפילו אם שניכם מתחילים, השיעור יהיה מהנה. זהו שילוב של פעילות גופנית קלה עם מגע לא פולשני. הצעה זו לא תתאים לכל הפגישות וקרוב לוודאי שלא לפגישה ראשונה, אך אם תחליטו ללכת נכונה לכם הפתעה נעימה.

בואי ואכין לך ארוחה

יכול להיות במסגרת סדנת בישול (יש היום הרבה כאלו בעקבות תוכניות טלוויזיה שונות), או אפילו בביתו של אחד מכם. ההמלצה היא לא להזמין הביתה בפגישה הראשונה כי זה יכול להיות קצת מלחיץ. אבל סדנת בישול חיצונית יכולה להיות מהנה ומעניינת. ולהוות מקום שיש בו עוד אנשים. מקום בו לא חייבים להיות "אחד על אחד" של הזמן.

בוא נטוס

הפתיעי את הבחור הגברי והאמיץ והזמיני אותו לטיסה בשמי הארץ. חוויה שכזאת לא זולה כמו בית קפה, אבל בהחלט בלתי נשכחת. למרות שהטיסה אורכת ארבעים עד שישים דקות, זמן "הברוטו" של לפני ואחרי יתן לכם פגישה של קצת יותר משעתיים. הרבה זמן לדבר על כל מיני דברים עם מכנה משותף חזק אחד: לשניכם זו הפעם הראשונה (לא תמיד עובד כי לפעמים אחד הצדדים כבר חווה את זה בעבר).

כל העינין של לצאת ביחד ולבלות הוא לא תמיד הסביבה. "לא משנה הסביבה, משנה החברה". נשמע מוכר? בטח ראיתם את זה כתוב בכרטיסים רבים. סימן שזה נכון!