בראשית הקשר חשבת שהוא השותף המיוחל, לא משנה באילו מבחנים העמדת אותו, הוא יצא מנצח, ואפילו בצורה טובה. לראשונה בחייך חשבת בעיות בתחילת קשר זוגישסוף סוף מצאת, אבל אחרי חצי שנה כשכבר גרתם ביחד, מערכת היחסים המרגשת והאוהבת שלכם הגיעה לשגרה משמימה ולפתע אותו בחור שלמדת לאהוב על כל מה שבו, מתגלה כפריק של ניקיון, שרוצה פעם בשבוע לישון אצל המשפחה שלו כי הוא מתגעגע לאחיו שחוזר מהצבא. לא אסון גדול, אם אין לך בעיות שליטה ואת לא חייבת שהוא יהיה לידך כל הזמן, לכל אדם יש חסרונות ומגבלות, אבל כשאת מגלה שהאשליה של "מר מושלם" מתפוגגת לך, הרבה יותר קשה לך לקבל את זה עכשיו ולא בתחילת הקשר כמו שהיית צריכה.
לצערך, לא מספרים הכל בפגישה הראשונה, חלק מהתכונות מתגלות לנו רק אחרי כמה פגישות, או בסופה של עבודת מחקר בנושא. איך תגלי מהם הצדדים החלשים שלו עוד בתחילת הקשר? מאיפה אתה יודע מה יפריע לך בעוד כמה חודשים מהיום עוד לפני שאתם גרים ביחד?

הנה כמה עצות שיכולות מאוד לעזור בתחום:

שאלת השאלות הרלוונטיות

אל תטעו או תתבלבלו, פגישות ראשונות אינן מקומות בו אתם מראיינים את הצד השני או מבררים מה עשה הסבא לפני חמישים שנים, אומנם צריך ללקט מידע אודות הבחור שמולך, אבל ישנן דרכים להעלות את השאלות המתאימות בצורה כזאת שלא תהיה פוגעת ושתהיה בטעם טוב, בצורה שתעזור לכם להבין מי ניצב מולכם.
שתף אותה בתכונה לא קלה שלך וגשש וראה כיצד היא מגיבה, או איך היא היתה מתנהגת, ניקיון אמבטיה למשל, העלה את הנקודה שאתה מנקה רק פעם בשבועיים ושים לב לתגובה – עדיף לגלות דרכי התנהלות כאלו בשלב מוקדם בקשר.
אם קיימים גבולות שאותם אתם לא מסכימים לעבור, כמו חברות לשעבר, עישון, או העובדה שכמה פעמים בשנה הוא צריך לטוס לחו"ל בשביל עבודה, ממולץ לגלות את כל זה לפני שאתה עמוק בקשר, לפני ההתאהבות.
גישות פוליטיות לרוב אינן מהוות איום על מערכות יחסים, אך אם כן, וזה דבר חשוב לכם במיוחד, יש לברר עד כמה הצד השני יכול להיות גמיש בנושא, רק זכרו – דעות פוליטיות לא משתנות אחרי שתי שיחות בנושא וניסיון לשינוי לא יביא עימו הערכה.

להימצא איתו בטריטוריה שלו

רובם המוחלט של בני האדם מתנהגים שונה מחוץ לסביבה הטיבעית או לא עם החברים הוותיקים ולכן, יהיה זה מן החכמה להיפגש עם הבחור במקום שבו הוא מרגיש הכי טבעי ומשוחרר – בטריטוריה שלו, עם החברים, בדירה שלו, עם המשפחה או בעבודה, חלק מהדברים תוכלי ללמוד רק מלדבר עם האנשים הנמצאים עימו באותו איזור, ויש דברים שתגלי רק משהייה עימו בזמן הנכון במקום הנכון. את יכולה ללמוד המון מלשבת במושב הנוסע כשהוא נוהג, כמה הוא אדיב לזולת במקומות בילוי, איך הוא מתנהג לצוות המסעדה, או אולי היא סובלת מאיחורים כרוניים, או מתרגשת ונלחצת מכל דבר, שיעורים אלו בהכרה הדדית תוכלו לקחת רק בבילוי משותף אחד החברת השנייה.

לילה משותף

שינה היא פעולה פאסיבית ואינטימית, היא יכולה להגיע בשלב שבו שני הצדדים מרגישים מוכנים, רק אל תתמהמהו יתר על המידה – עירכו בדיקה שתגלה איך אתם מתמודדים אחד עם השניה במשך יום או לילה שלמים לבד בבית. את מרגישה חופשיה לידו? אולי יש לו בעיה באף והוא נוחר או מאפר בחדר המדרגות? משאיר את מושב האסלה מורם? כשמגיעים לתחילתם של חיי שיגרה על ידי בילוי משותף של הרבה זמן ביחד – אפשר לדעת אם תתאימו גם בקשר ארוך טווח. זכרו שהסטטיסטיקה פועלת לרעתכם, לא מכל הפגישות יצא קשר, למעשה מהרוב לא יצא מאום, בילוי זמן ביחד כמו שינה או טיול של כמה ימים, אלה יהיו המבחנים האמתיים של הקשר. ככל שהזמן יעבור, תגלו שאתם יותר ויותר זמן רצוף ביחד, לבסוף תופתעו לדעת שאתם כבר יותר משבועיים רצוף ביחד ומרגישים טוב עם העניין. כל אחד משלים עם השגעונות של השני ומה שאי אפשר לשנות, אתם מוכנים לוותר ולחיות עם זה, ואולי אתם מוכנים כבר לגור ביחד.