ישנם כל כך הרבה דברים שכתובים על "איך להחזיר את בן/בת הזוג בחזרה" שאני לא יכולה שלא לתהות אם רמת הביטחון העצמי הנמוכה היא-היא 10 סיבות טובות מדוע לא לחזור לאקסהגורם לכל כך הרבה מערכות יחסים שסבל ואי נוחות חברתית ואישית בעיקרן.
הסיבה לא לחזור לאקס או לאקסית היא לא תמיד גאווה. לעיתים זה פשוט היגיון פשוט.

1. כבר ניסיתם ולא הלך. למה לנסות לאחות פצע פתוח? לא משנה מה תעשו תמיד ישארו צלקות. חלקן נראות וחלקן (המסוכנות יותר) בלתי נראות.

2. תמיד תרחף מעליכם העובדה שנפרדתם פעם. היו לכם בעיות תקשורת. אפילו כשמסתירים אותן הן עדיין שם. האם אתם רוצים הענשה אישית כזאת כל חייכם?

3. בנושא הזה, לא משנה לכמה פגישות טיפוליות תלכו, לזיכרון שלכם תמיד תהיה את המילה האחרונה: "זה קורה". לפעמים דברים לא אמורים להתרחש. כמו מערכת היחסים הקלוקלת הזאת… זאת שהגיעה לידי מיצוי לאחרונה בשבילכם.

4. רוב הסיכויים שאדם אחד יזם את סיום הקשר. ואין זה משנה מי מבני הזוג עשה זאת. הרי היתה סיבה לסיום הקשר. מה מבטיח שסיבה זו לא    נשארה? האם ניתן לשנות כל כך הרבה בקשר כדי שסיבה זו לא תחזור?

5. זהו ללא ספק לקיחת צעד אחורנית. לחזור לאותו הקשר יהיה למנוע מעצמך ליהנות מדברים חדשים, לפגוש אנשים חדשים, להרגיש רגשות חדשים ומחודשים ובאופן כללי להיות מאושר/ת יותר.

6. ישנם רק שני מינים ביולוגיים. זכר ונקבה. אבל יותר מ60% מהמיליארדים שהעולם מכיל מבוגרים. עד כמה חסר/ת מזל את/ה חושב/ת שאת/ה?

7. לעיתים חזרה לאקס או לאקסית לא נעשית למען האהבה. אלא למען הנוחות שבזוגיות. הידיעה שלא צריך לחפש יותר. לעיתים זוהי דרך למלא חלל שנוצר בפנים וששום דבר חוץ מבן או בת זוג לא יכול/ה למלא. לעיתים, הצד שמסכים לחזור לקשר לא טוב הוא הצד שלא חוזר לאהבה אלא מקבל את העובדות.

8. אקס או אקסית הם חלקים מהעבר. חלקים שאולי עדיף להם להיות חלק קטן ככל האפשר מחייך. עכשיו הזמן להביט קדימה את העתיד שמצפה לך.

9. את/ה עדין חושב/ת על "מה אם?" וככל שממשיכים לחשוב על זה, דוחקים הצידה מחשבות חיוביות כגון: "אם מי אני אצא הערב?" "איך אני מתקדמ/ת מבחינה זוגית בחיי?"

10. אם כבר נפרדתם, עליכם להתחרט שביזבזתם זמן יקר מפז. בכל יום נותר לנו פחות ופחות זמן. למה לבזבז את הזמן הזה בעשיית דברים שלא עושים לנו טוב באופן ישיר?

בואו נודה באמת: אי אפשר באמת "להדליק מחדש אהבה". בהחלט אפשר לנסות… בהחלט אפשר לעסוק בשכנוע עצמי… אבל זה לעולם לא יהיה כמו להתחיל קשר חדש שיכול להוביל אתכם למקומות שלא חלמתם שאפשריים מבחינת קשר רומנטי.

מאמרים נוספים שקשורים לנושא:
האקס עזב אתכם? כיצד תתגברו על הפרידה
המדריך הקצר לגבר, כיצד תשיג את האקסית שלך בחזרה
טיפים לתיקון מערכת יחסים במשבר
איך תגרמי לו לרצות אותך