מאת: יוסילצאת לדייטים אחרי גירושים

התגרשת? לא בטוחה מהוא הזמן הנכון להתחיל בדייטים ומפגשים? קבלי כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את המסוכה הראשונה.

מאמר זה כתוב בלשון נקבה אך הוא מיועד גם לגברים באותו המצב.

להתחיל לצאת לפגישות אחרי גירושים יכול להיות אתגר אדיר. רק לאחרונה התגרשת ולמרות שבטווח הארוך המעשה נראה כדבר נכון לעשותו, את עדין לא בשלה מספיק להיכנס לאינטנסיביות של חיים שבהם יש שלושה דייטים בשבוע.
עברת את הקשיים בגירושים: החברתים, הנפשיים, הכלכליים והאישיים. נראה שרוב החלק הלא נעים מאחוריך. ועדין… את לא מרגישה מוכנה להיכנס לזה שוב. עוד לא.
פתאום התפנה לך הרבה מקום בלוח הזמנים. יש הרבה יותר זמן פנוי. עד כדי כך שאת מוצאת עצמך תוהה מה עשית כל השנים האלו… איפה היית בכלל?
זה טבעי ולעיתים נכון לקחת הפסקה מהכרויות. אחרי כל הלחץ הנפשי המובן מתהליך הגירושין, זה אך הגיוני לרצות קצת לבד. הדבר החשוב הוא לא לקחת הפסקה ארוכה מדי. זה יכול להיות סוג של ויתור עצמי שיכול להביא אותך למקום של מרירות ובדידות.
ישנה סכנה בלאמץ את ההרגל של "הפסקה". הרגל זה יכול להרחיק אותך גם מהחברים הטובים שלך. אלו שאת דווקא רוצה לשמר.
הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לך לעבור את התקופה הלא קלה הזאת.

קבלי על עצמך התחייבות לבילוי מסוים

כלומר, הבטיחי לעצמך לפחות פעם או פעמיים בשבוע לצאת מהבית ולראות אנשים. כמה שתצאי יותר, כך החזרה לקשר מחוייב וארוך טווח תהיה מהירה ונעימה יותר.
קל מאוד לוותר לעצמך ולחשוב: "מה רע לי בבית? אני אכין לי ארוחת ערב מפנקת ואראה ארבעה פרקים ברצף של 'חברים'. אפשר תמיד לצאת מחר…"
כמה שתצברי יותר ניסיון חברתי עם אנשים כן יטב לך. ובסופו של תהליך… תחזרי למערכת יחסים טובה שתוביל גם לחתונה.
בילוי שכזה לא חייב להיות יציאה לדייט. אפשר ללכת למסיבות סטודנטים (למשל, תלוי בגיל), לערבי שירה (אם אוהבים), לערבי פנויים פנויות (גם אם לא רוצים למצוא מישהו כל כך מהר. השיפשוף יכול מאוד לעזור) ועוד.

גישה חיובית

דבר חשוב מאוד בחזרה לסצינת הדייטים הוא להיות עם גישה חיובית לעניין ולקחת דברים בקלות.
אם תתחילי לרצות לחזור לחיי הנישואין מהר מדי את עלולה להפחיד גברים פוטנציאלים או להביא על עצמך גברים שאת לא מעוניית בהם (אבל אלה לא נבהלו. למה לחיות את חייך ממקום של וויתור??? הרגע סיימת גירושים ואת לא רוצה לעבור את זה שוב).
את לא רוצה להרגיש נזקקת או נצרכת. את לא רוצה להיראות כמו אחת שיותר חשוב לה להתחתן מאשר להתחתן נכון ונעים.
עשי קצת חיים. השתחררי. נסי לצאת עם בחורים שלא היו הטעם שלך בעבר. גם אם לדעתך זה לא יוביל לשום מקום מועיל. החוויה תמיד תוסיף לך משהו. ומי יודע… אולי תגלי שהטעם שלך בגברים השתנה בינתיים?

התחברי לחברים וצאי עם גרושים אחרים

אמצי לעצמך מנהג להתחבר עם קבוצת חברים (עדיף פנויים ופנויות ברובם) וצאי איתך באופן קבוע. כך תחשפי את עצמך יותר והם גם יודיעו לך על מפגשים חברתיים אחרים שלא ידעת עליהם. קשה ככל שזה יהיה, אל תוותרי לעצמך ואל תעשי הנחות. הרי כשתהייה שם תיהני לבטח… אז למה לא לצאת?

למרות שכמובן את לא צריכה להגביל את עצמך לגרושים בלבד, זו יכולה להיות נקודת התחלה טובה לחזור למציאות הדייטים.
ללא ספק קיים המכנה המשותף הברור: שניכם התגרשתם לאחרונה. נושא זה לבדו יכול להפיק ערב שלם של שיחה.
לעיתים לך או לבן זוגך לדייט לא ממש יתחשק לדבר על הגירושים או על בן או בת הזוג לשעבר. זה מובן לחלוטין. במיוחד אם היו מעורבות בתהליך חוויות לא חיוביות כלשהן.
אפשר לדבר בפגישה על הקושי לחזור לסצינת הדייטים ולא דווקא על הגירושים עצמם.
כמובן שיש להתחייס לפגישה כפגישת היכרות חדשה לכל דבר, אבל זה פשוט עוד יתרון שיכול להיות לדבר.

אל תרתעי

נכון… חזרה לעולם הדייטים יכולה להיות לא קלה כלל. לעיתים יש לפתח "עוד של פיל" כדי לדעת לסנן. נכון… לא כל הבחורים שאותם תפגשי יהיו אבירי חלומות. למעשה, סביר להניח שלא תפגשי אביר חלומות כלל. אלא גבר נחמד ומתחשב שיהיה מה שחיפשת. אבל בשביל למצוא אחד כשזה תאלצי לחפש. גם אם זה אומר לצאת לשני דייטים בשבוע, לשתות עשרות כוסות קפה ולחשוב שאת חוזרת על אותה שיחה שוב ושוב.
אם תקבלי מראש את העובדה שמטרתם של כל הדייטים האלו היא למצוא את בחיר ליבך, תפריע לך פחות הכמות שלהם.
אי אפשר לחפש לנצח. אם תתחייבי לשני דייטים בשבוע, לבטח תמצאי בחור כלבבך.

מאמרים נוספים שקשורים לנושא:
סימני אזהרה לנשים שיוצאות עם גברים גרושים
מבחן הדייט – שאלות חובה בפגישה ראשונה